Geplaatst op 19-8-2004 om 18:49
ik denk dat je je het meest aangetrokken voelt tot die mensen, die de meeste eigenschappen bezitten waaraan het gebrek daarvan, bij jouzelf, voor pijn en moeilijkheden zorgt.
kinda like dat van Moira dus... maar dan algemener. bovendien hangt t van externe karaktervormige dingen af.
en t heeft dus ook te maken met idealiseren.
qua lichaam ik denk dat het ongeveer t zelfde ligt, aangezien wij gevoelens koppelen aan vormen en kleuren enzo.
bijv. gezette mensen worden vaak onbewust geassocieerd met gezelligheid maar ook met logheid, en blond haar met onschuld en liefheid etc..
tezamen, karakter en genotype-uiterlijk maken je aantrekkelijk (ik zeg even genotype-uiterlijk omdat je karakter ook veel van je verschijning en uiterlijk bepaalt).
en je moet t natuurlijk WILLEN, verliefd zijn... ik ben zelf vaak veel te kritisch om iemand echt leuk te vinden, is pas 2 x gebeurd (let wel: in bijna 18 jaren

), en liep op nix uit

, toen had ik er genoeg van en vond ik niemand ook maar een beetje leuk, en nu ben ik bijna nooit '' verliefd', ik spreid het gewoon uit, ik vind iedereen een beetje leuk, das relaxter

hoop ik
wat betreft Nicole jouw theorie zou natuurlijk eveneens waar kunnen zijn maar ik zit dus nu even in kader 3, zonder objectiviteit, zegmaar