Geplaatst op 4-6-2005 om 15:37
Het spijt me van mijn botte opmerking, maar het feit dat er tegenwoordig op het forum nogal wat mensen zijn die niet echt serieus over dingen praten, heeft bij mij wat wantrouw opgeroepen. Ik snap je best wel, en ik ben de slechtste niet hoor, integendeel. Ik weet dat ik soms bot kan doen, maar in deze was het niet echt gegrond, maar ik was nogal in een slechte stemming. Hiervoor mijn excuses.
Dus dit maal iets constructiever: ik zou het wel vertellen. Ik denk dat het feit dat je verliefd bent op een lesbisch meisje, maakt dat het gemakkelijker is om het te vertellen dan tegen een heteroseksueel meisje die je liefde niet beantwoord. Ze zal je gevoelens beter kunnen horen en begrijpen, omdat ze er zelf niet emotioneel bij betrokken is. Ik denk dat als je het vertelt dit jullie vriendschap wel ten goede kan komen, al is het maar omdat jij je minder gekweld voelt, wat zij op gegeven moment waarschijnlijk toch wel gaat merken, dan is het fijner voor haar als je het spontaan durft te zeggen. Het zal voor jou doorbijten zijn, maar misschien is het beter die intense vriendschap te behouden, en allebei ongedwongen daarin te kunnen staan. Ik weet dat het niet makkelijk liefde voor iemand te negeren of te vergeten, maar door het haar te zeggen, valt de last al voor een deel van je schouders. Ik kan natuurlijk niet inschatten of zij ook zo nuchter zou reageren als ik nu voorstel, maar mocht ik in haar plaats zijn, zal ik het wel zo oppakken. En nogmaals: veel succes ermee!