Geplaatst op 12-1-2006 om 15:00
Zo te zien over het algemeen geldt toch nog dat hoog iq geen hoog eq wil zeggen

.
Ik wil hier niemand gaan afbreken door even hun mening te weerleggen, daar over het algemeen iemand eerder geneigd is om nieuwe informatie in te passen in zijn mening dan van mening te veranderen. (wetenschappelijk bewezen feit in de sociale psychologie).
Maar toch even duidelijk maken dat de mens werkelijk een sociaal dier is, en je kan misschien wel als single door het leven, maar door het leven gaan volledig afgeschermd van menselijk of dierlijk contact zorgt ervoor dat je gewoon geen ik meer hebt. Enkel mensen met hier al een stoornis voor kunnen dit misschien aan (zoals extreme vormen van autisme) . Het komt gewoon doordat je een ik gevoel vormt doormiddel van menselijk contact, zelfs als je ik al volledig is gevormd in je jeugd, zelfs dan zal het verdwijnen en je gekker maken als je al je menselijk/dierlijk contact uit je leven bant.
Voor die genetica: ik heb een cursusje genetica gehad dit jaar aan de unif, en voor het downsyndroom ga je de kans niet vergroten door met broer of zus in bed te duiken. Maar er zijn veel andere en ernstigere aandoeningen waarvoor je natuurlijk wel de kans vergroot.
Misschien dat dit fenomeen volgens de genetica volledig tegen de natuur in gaat. Maar de natuur is geen denkend wezen geweest dat dit had kunnen voorzien

. Over het algemeen geld dat tegengestelden zich aangetrokken voelen (en dat is dan genetisch gezien fantastisch), maar ik kan me wel voorstellen dat mensen zich wel heel goed kunnen voelen in gezelschap waar ze zichzelf in herkennen. Soort zoekt soort zo te zeggen. Maar kan het niet zijn dat die verliefdheid die die mensen ervaren misschien niet seksueel is gericht in het begin, maar dat ze door hun gevoelens zelf wat verward te interpreteren, er iets seksueels hebben aangekoppeld.
Je voelt nu eenmaal wel een bepaald soort liefde voor je broers/zussen/ouders (dit wel in een normaal en goed verlopen opvoeding

) , maar die wordt gewoon niet als seksueel ge?nterpreteerd meestal. Achja, ik kan me wel voorstellen dat er nu al wetenschappers zijn die dit fenomeen tot de bodem aan het uitpluizen zijn

. Want holebi's kan je ook niet bepaald een aanwinst voor de voortplanting noemen, maar toch heeft men daar al heel wat uitleg voor waarom het toch positief is, er zal ook wel iets positiefs zijn aan inteelt misschien?
Maar de natuur heeft ook al een grote fout begaan door de mens slim te maken :p . Het gebeurde gewoon doorheen de evolutie, dit zal misschien ook zo een foutje zijn geweest dat is overleefd.