Geplaatst op 29-11-2005 om 15:09
Ik weet niet of deze topic nog leeft onder jullie, zo niet, dan ga ik proberen hem nieuw leven in te blazen. Ik ben ook hoogsensitief, 'overgevoelig' , al vanaf dat ik baby ben. Mijn moeder vertelt vaak hoe ik als heel klein meisje haar stemmingen aanvoelde, en mijn gedrag ook daaraan aanpaste, bv. heel stil zijn, rustig gaan spelen in de box en een handje op haar arm leggen als ik merkte dat ze verdrietig was.
Het is natuurlijk heel positief, groot inlevingsvermogen, een soort diepere emotionele laag in je leven, maar ik heb absoluut ook de zeer negatieve kanten ervan ervaren: heel snel overprikkeld, ik kan niet tegen discotheken, cafe's met veel geroezemoes, menigtes, warenhuizen, uberhaupt de stad op zaterdagmiddag, ik trek het echt niet. Het gevoel leegezogen te zijn. Ik ben kortom heel snel uit balans, en moet me dan terugtrekken op mijn kamer om de innerlijke rust te hervinden.
Gelukkig is mijn beste vriendin ook HSP en heeft zij mij ruim 2 jaar geleden het boek van Elaine cadeau gegeven.
Ik zou ook graag met andere HSPers verder praten. Groet, Fre.