Geplaatst op 18-5-2005 om 14:22
Ik ben wel eens heel boos geworden op een leraar, omdat hij gewoon dingen fout zei.
Op de universiteit blijken ze dat meer te waarderen.
Laatst herhaalde ik wat een leraar zei (we hadden het oevr corruptie in politieke systemen) en voegde ik daar wat dingen in dezelfde trend aan toe, waardoor ik kon concluderen dat democratie eigenlijk heel erg stom is. Vond de leraar niet leuk, maar hij moest me wel gelijk geven.
Op de middelbare had ik ooit kunstgeschiedenis (was op het VMBO, en ik kwam net uit gymnasium 2, dus ik had wat latijn gehad) en ging die leraar dingen vertellen over grieken en romeinen, en was gewoon echt fout, dus heb ik hem even duidelijk gezegd hoe het wel zat, en vroeg hij natuurlijk of ik het over wilde nemen, ik zei ronduit "ja", en ging verder, en op een gegeven moment onderbrak hij me wel.
Gewoon jezelf zijn, zou ik zeggen.
Op het vmbo was een andere keer, bij aardrijkskunde, begon hij de les met zeggen hoe volgens de bijbel de aarde geschapen was, en dat dat natuurlijk heel dom was, en toen ben ik heel kwaad geworden omdat sommige mensen daar in geloven en je dan niet kunt zeggen dat het onzin is, en dat je dat zeker niet mag onderwijzen op zo een manier op school. Was hij het wel mee eens, bood zijn excuses aan.
Maar inderdaad, het beste is om dit soort dingen wel te doen, maar verder alleen maar goede vragen te stellen. Antwoorden willen ze liever zelf geven. Maar stel je vragen waar ze geen antwoord op hebben, is het ook weer neit goed.
Moeilijke wereld.