Geplaatst op 12-5-2005 om 09:39
ehm ...

... ik ben het met DrieNulZeven eens... er is een waarheid en daar van je niet voorbij.
Bij ons hebben we hoogbebaafdheid vaak vergeleken met een schutting (ik denk dat dat uit een boek ofzo kwam). De hoogbegaafde kan eroverheen kijken en ziet wat zich aan de andere kant bevind, de niet hoogbegaafde kan dat niet en weet alleen van de dingen die zich aan deze kant van de schutting bevinden (om het een beetje levendig te illustreren

) Ik denk dat het ook een beetje hierop slaat ... hmmm... net leek het allemaal nog heel logisch....
owja... je kan aan deze kant van de schutting blijven en denken dat er aan de andere kant van de schutting een mooi grasveld is met bloemen enzo... maar als je eroverheen kijkt kan je zien wat er is en dat is dan de waarheid.... ehm... in mijn hoofd klonk het logischer....
Maar ik snap we wat coyote vindt... natuurlijk is 'de waarheid' geen absoluut... je kan de waarheid op verschillende manieren zien en beleven (denk maar aan het hafvolle/halflege glas

). Maar de waarheid blijft de waarheid, de een vindt het misschien leuk de ander kan er niet mee leven... het is een beetje zoals 'smaken verschillen'