Geplaatst op 4-5-2005 om 17:44
Hey schrijver,
In je stukje schrijf je dat hoogbegaafdheid voor jou gelijk staat aan moeite hebben met leren. Dat is volgens mij niet de juiste manier om er tegen aan te kijken. Je kunt er namelijk zeker nog wat voor doen. Je hebt waarschijnlijk nooit geleerd om te leren. Je kunt je er niet toe zetten, dat komt je waarschijnlijk bekend voor.
Toch moet je proberen om jezelf zelfdiscipline aan te leren. Je bent nooit te oud om te leren en je kunt dat nog best doen. Het enige wat er moet gebeuren is jezelf verplichten om bijvoorbeeld 2 uur te leren en vervolgens 1 uur iets leuks te gaan doen, dan weer 2 uur leren, enz. Zo heb ik mezelf leren geleerd.
Geloof me, dat is het enige wat nodig is en zolang je jezelf aan die afspraak weet te houden (af en toe eens niet er aan houden is niet erg) moet het lukken, niet nu, dan volgend jaar!
Ik weet dat je niet wilt zakken, maar mocht het toch gebeuren dan is alles wat je moet doen je ??n jaar inzetten voor school. Dat is maar ??n jaartje van je leven en je heb er verder voor de rest van je leven wat aan.
Succes!