Geplaatst op 16-2-2005 om 21:50
alles in dezelfde kleur ? of heb je dan verschillende tinten ?
als je, volgens mij, nooit van je leven geel ziet dan zul je nooit weten wat geel is
dus in een roze wereld, tenzij je voordien al kennis over kleuren hebt opgedaan zul je geen andere kleuren zien, dan zul je eerder letten op vorm en misschien op grijsschalen (schaduw zal er altijd zijn) en donker/licht om onderscheid te maken tussen voorwerpen.
Als er maar ??n kleur was, zou men ze dan nog benoemen ?
Dan zouden boeken bestaan uit uitgeknipte letters
zou er dan nog televisie zijn ?
het zou zeker kleur op de achtergrond plaatsen, en kunst zou een heel andere wending nemen
kleur is eigenlijk een veel beduidend iets, het verschaft je een heleboel informatie en vergemakkelt zoveel meer
ik denk dat je hoofd veel leger zou zijn zonder kleuren en alles zou veel lichter zijn, kleuren zijn ook wel vermoeiend. Een roze wereld zou dus alvast veel rust verschaffen.
maar ehm ik zou de vraag eens stellen aan iemand die kleurenblind is, of deze een voorstelling heeft van andere kleuren want in weze is er denk ik geen verschil tussen alles roze zien, en een wereld waarin alles roze is
Ik vind het moeilijk om mij zo een wereld in te beelden omdat het simpelweg onmogelijk is, ik bots tegen veel te veel tegenstrijdigheden
mensen zouden toch toestellen uitvinden die andere kleuren produceren,
misschien zou men komen in een situatie waarin kleuren alleen in theorie kunnen worden beschreven zoals vandaag met ander onzichtbaar licht
ik denk dat de cellen in je ogen die kleur naar je hersenen sturen door ze niet te gebruiken voor andere kleuren hun functionaliteit zouden verliezen, met een kans dat je kleurenzicht gewoon verdwijnt
moet je kleurenzicht ook niet gestimuleerd worden tijdens je kleuterjaren opdat het zich zou ontwikkelen?
hoe zit het dan met de kleur van je ogen
racisten zouden alvast de wereld uitgaan
je oordeel over mensen zou ook alvast sterke wendingen nemen