Geplaatst op 13-2-2005 om 21:51
Mijn vraag was indd tot hoe je ermee omgaat en welke ritueelen je uitvoerd zeg maar. Maar de dingen die er verder uit komen vind ik ook wel leuk om te lezen.
Nou die situatie van Denise is het voor mij nog steeds redelijk makkelijk om wakker te blijven maar dat heeft er denk ik mee te maken dat ik s'ochtens best veel tijd heb terwijl ik toch om 6 uur op sta.
Of als anderen mij lastig gaan vallen met het doel om mijn stemming te verzieken (zijn er zat) draai ik me gewoon om, haal even diep adem en tel dan hardop even 101, 102, 103 en dan een lachbui met de mensen met wie ik stond te praten en dan staat die ander voor gek.
Die invloed kan ik zo onderhand dus wel redelijk naast me neerleggen maar als ze me lichamelijk iets aandoen is mijn stemming wel verziekt en dan is het voor die mensen echt uit de buurt blijven geblazen.
Maar ik blijf erbij dat ze publiekelijk voor schut zetten het beste werkt.
Verder bestaat mijn ritueel uit goed naar bed gaan, tanden poetsen, omkleden, eventueel iets in me dagboek typen en dan computer uit, licht uit lampje en aan eventueel nog wat lezen en dan slapen.
Enne ja dromen be?nvloeden mijn humeur van de volgende dag met het opstaan ook. (nooit aan gedacht maar het is wel zo. bedankt Denise

)
En dan s'ochtens opstaan douchen enz. en dan ben ik weer een half uur verder en dan is het brood ook wel ontdooid. Dus ontbijten wat lezen met rustige muziek aan en uiteindelijk naar school gaan (waar ook al een flinke reistijd op zit).
Verder is de muziek die ik in mijn hoofd heb ook iets dat mij mijn stemming doet houden en ik reageer me er ook in af. Als mij iets aangedaan word doe ik altijd even onder de les een paar lekker harde nummers aan en dan weer iets rustigs en dan is het bij mij afgevloeid. Daarom maakt muziek ook een deel uit van mijn opstaans ritueel

want als ik eenmaal een deuntje in mijn hoofd heb komt het er moeilijk weer uit tenzij er iets verkeerds gebeurd en het heeft wel degelijk effect. Dus een hint voor iedereen die van die harde muziek draait zoals gothic etc. want dat zet wel een stempel op je eigen stemming.
Groetjes