Geplaatst op 20-10-2003 om 16:11
Hoi allemaal,
Het is alweer een hele lange tijd dat ik gereageerd heb op de site. Ik had me opgegeven voor uitwisseling van drie maanden naar Canada. Ik vertrok op 20 augustus en ben weer terug in nederland op 16 november. Het is dus bijna gedaan met de uitwisseling
Maargoed, ik had eigenlijk helemaal geen tijd om op de site te reageren, maar nu zit ik op school tijdens engels en ik heb eigenlijk niks te doen.
Voor de mensen die me niet kennen: Mijn naam is Rosanne en hoorde van deze site via Koji. Mijn hobbies zijn teveel om op te noemen, maar een paar hobbies zijn zeilen, tennissen, schilderen, computeren en lezen.
Ik heb het hier prima naar m'n zin in canada. De sfeer is veel relaxter dan in nederland en dat is wel lekker. School daarentegen gaat tergend langzaam en meestal verveel ik me de pletter. Behalve dan bij engels. We hebben het over de engelse literaire periodes. Op dit moment zijn we bezig met Hamlet van Shakespear. Persoonlijk vind ik dit erg interessant.
School is trouwens heel anders hier. Ten eerste is er geen verschil in niveau (vwo, havo, mavao, etc), dus elk niveau zit hier door elkaar. Persoonlijk vind ikdat niet zo geslaagd, want voor sommige leerlingen gaat alles dan te snel en voor anderen gaat het te langzaam.
Verder heb je maar vijf vakken in 1 semester. Elke dag heb je dezelfde vakken. Er is dus niet veel afwisseling, maar je hebt wel meer overzicht op deze manier. Maarja, aangezien ik van wat meer afwisseling houd heb ik lieve het nederlandse schoolsysteem.
Verder kan ik nu wel vertellen wat ik allemaal heb gedaan, maar dat gaat te lang duren en ik denk niet dat het allemaal even interessant is, dus ik hou het hier bij.
GroetZz!!!!!!!