Geplaatst op 15-6-2005 om 22:45
Ik geloof in het probleem dat holebi's aanvaarden in de maatschappij, wil zeggen dat je moet aanvaarden dat ze echt bestaan.
Of ze bestaan, daar kan ik persoonlijk niet over bepalen, omdat ik zelf 100% hetero ben. Maar ik denk dat de mensen, die ergens zelfs nog maar de angst hebben een holebi te zijn, zich hetero willen houden door zich vast te houden aan het idee dat het niet bestaat. Als het niet bestaat, dan kan je het ook niet zijn.
Nog een aspect is natuurlijk dat 2 mannen zien kussen niet echt smakelijk is voor een hetero. Persoonlijk vind ik een mannen-lichaam al afstotend, dus 2 mannen die kussen geeft ergens een gevoel van afschuw. Niet voor die personen natuurlijk, maar om mn eigen gevoelens, nix persoonlijks dus.
Maar als een hetero al een tijd single is, dan ziet hij ook niet graag een koppel kussen, al is dit dan wel een ander "slecht" gevoel.
Ik ben het eens dat homo's en lesbienne's ergens iets doen dat tegen de natuur is.
Niemand kan toch ontkennen dat de natuur de mens gemaakt heeft zodat een man "past" in een vrouw, en zonder voortplanting kan de natuur niet verder. Maar liefde is ook een gevoel dat de natuur ons eigenlijk gegeven heeft. En ergens geef ik ze dan gelijk dat je liefde gehoorzamen belangrijker is dan het "passen" van de natuur.
Verdraagzaamheid, en redelijk zijn voor je medemens, staat hier weer centraal, vind ik
*edit: *
ja over mijn mening op de stelling;
Een "plaats" is natuurlijk zeer een relatief begrip. Seriemoordenaars hebben ook een "plaats" in onze maatschappij he. En de tandenfee eveneens...