Geplaatst op 10-1-2005 om 16:25
Ik weet niets van dit alles, weet ook niet in hoeverre mijn mening enige toevoeging heeft.
Ik vind het verschrikkelijk wat gebeurt het, werkelijk verschrikkelijk, en stop het daarom zo ver mogelijk weg en denk er verder niet aan.
Dat er mensen zijn die zoveel geld weggeven vind het goed, ik denk alleen dat andere 'goede doelen' er onder zullen lijden.
Solidair zijn in eigen omgeving is moeilijker omdat hier de verschillen in 'rijkdom', om het zo maar eens te noemen, minder groot zijn. Bovendien denk ik dat mensen meer geven aan slachtoffers van een natuurramp, omdat het hen zelf ook zou kunnen overkomen. Laat maar zeggen nationalistische gevoelens als mensheid, ken het woord er niet voor. Ik denk dat het uitschelden van je zwarte buurman een heel ander probleem is, rascisme / vreemdelingenangst >> nationalistische gevoelens op kleiner niveau.
Wat betreft het aankomen van het geld, heb ik er het volste vertrouwen in dat het meeste voorbij de zakken van de regering komt, vooral nu de hele wereld meekijkt. Ik vond het alleen fout dat ze mensen het geld zo opdrongen, mensen moeten zelf die keuze kunnen maken en geen geld geven 'omdat iedereen het doet, of omdat ali b het doet.' < Slaat nergens op.
Tot slot heb ik besloten hier geen topic over te maken, omdat ik niet inzag waarom we hier over moesten discuseren.
Wil je geven, geef je, geef je niet, dan doe je het niet.. mensen beslissen zelf wat ze met hun geld doen, enkel eventuele redenen kan ik naar voren brengen.