Geplaatst op 3-1-2005 om 21:39
ik denk dat zo een forum in de eerste plaats een veilige omgeving is waar je dingen kwijt kan die je anders misschien zou opkroppen. maar dat is hiervoor ook al een aantal keer gezegd. ik vind het ook gewoon interessant, anders was ik hier niet. het feit dat mensen hier dingen zeggen die ze ergens anders niet kwijt kunnen maakt wat er gezegd wordt wel uit de band springend, interesante discussiepunten dus. ook de activiteit is wel een aangehaald punt. ik ben geen stroomgenerator op dit forum. ik wek geen activiteit op, ik maak er alleen handig gebruik van. dit forum is niet mijn leven, ik ben vrij druk bezig, meteen ook de verklaring dat ik hier een tijdje niet was. of ik het gevoel heb mensen te kennen, ik kan lord demos. ik ken niemand anders. je moet geen mensen kennen om met ze om te gaan. je kent mensen ook niet omdat je voor korte tijd met ze bent omgegaan, ook na 20 meetings zou ik op deze vraag antwoorden dat ik niemand ken. behalve lord dan. verder mag heel de wereld weten dat ik op dit forum zit, niet dat ik het van de daken ga schreeuwen, maar als ze ernaar vragen vanwaar ik mijn vriendje ken leg ik het in vele gevallen gewoon uit. wat anderen daar van denken is niet mijn zaak. ik kan er best tegen dat mensen mij raar vinden, ben ik ook. mijn broers en zussen mogen wat mij betreftook op dit forum rondneuzen, ik doe hier immers niets verkeerd. natuurlijk kan je hier veel dingen leren, kan je overal als je het wil, je spreekt wat mensen aan, vraagt wat ze over iets denken, je haalt eruit wat je wil. als ik aan een langskomende dame in de kledingwinkel vraag wat ze vind van het truitje dat ik aan het passen ben en ze vind het oerlelijk, kan ik het nog steeds kopen, of misschien ook niet. (dit doet niets terzake, maar met een of andere sprong zijn mijn gedachten tot hier geraakt en dat wou ik toch even medelen voor moesten er mensen zijn die deze vreemde kronkel volgen.) hoe je de term hb gebruikt hangt af, of zou moeten afhangen, of misschien juist niet, want dat maakt het nogal onduidelijk, maar als het steeds met de zelfde striktheid wordt genomen vallen er in bepaalde gevallen wel erg veel mensen uit de boot, nou ja, alles heeft zijn voor en zijn nadelen. het zou er dus van kunnen afhangen welk doel je hebt bij het afbakenen van deze groep mensen. er bestaat geen grens, een veranderlijke grens, een vage grens, noem het zoals je wilt, je kan er zelfs een strikte grens van maken als je dat nodig acht. je maakt toch altijd een fout, je mist altijd mensen en er zijn altijd mensen die er misschien niet horen, maar je kan van niks verwachten dat het perfect is. als mens moet je je gewoon niet door een strikte grens laten misleiden, vind jij dat je er bij hoort en heb je daar een reden voor, dan is dat zo. vind een ander dat je er niet bij hoort, so what, jij moet er tenslotte zelf uit halen wat je kan gebruiken. strikte begrenzing is een weinig flexibel gegeven dat enerzijds leidt tot structuur en anderzijds rond conflicten, kijk naar staatsgrenzen. soms heeft men nood aan een flexibeler gegeven, en leidt het tot vernietiging als men die grenzen opdringd (cfr failed nation states in afrika)
een verwarde uiteenzetting van een verwarde geest
sara