Geplaatst op 3-12-2006 om 17:02
Quote:
ehm... je zecht wel dat je het 'indianen verhaal' snapt, maar wat bedoel je met 'Ik zie niet meer dan "waarom" indianen "wel" en mensen nu "niet" in harmonie kunnen leven'. snap je wel waarom ik denk dat mensen niet in harmonie kunnen leven zoals bij indianen stammen?
ow die typfout.. arme lol
Ik
zij niet meer dan...en nu ik toch met die zin bezig ben, ik zij niet meer dan dat ik vrijwel het zelfde punt had maar dan met andere argumenten.
wil to power
-ja dat is inderdaad precies hoe ik ben, ook heerlijk bijvoorbeeld op het station alle voorbijgangers pesten en dan daarna uit lachen echt gewoon keihard lachen met zo'n akelige aan stekelige lag.
al heel gouw is het hele station die persoon aan het uitlachen.
..
eigenlijk houd the wil to power niks in, ik heb em gewoon verzonnen als excuus om lekker verveelend te kunnen doen.
-Nee

um ik heb een keer een boek van Friedrich Nietzsche gelezen.
Het was wel interessant maar ook moeilijk.
Ik vond die je onderaan zij heel goed: echt gelukkig zijn is dat ik weet dat ik sonder sorgen vandaag kan dood gaan.
En toch ook een doel hebben met je leven.
Dan heb je heel veel macht...het heeft ook wel iets weg van hoe de Dalai Lama leeft.
Dat machts gevoel van de wil tot macht is bij machten zijn om te vreden te zijn.
En je zou te vreden kunnen zijn als je alles kan wat je wil kunnen.
Bijvoorbeeld mooi groot huis, geld, sex, vrienden, goed te eten, grote hobbie, vakantie wanner je maar wilt.
-De meeste mensen gaan volgens mij hier achteraan (huisje boompje beestje)
Maar de Dalai Lama ziet een andere weg naar geluk, en die is zo min mogelijk verlangens hebben.
En iedereen als broeder beschouwen.
Ik vind wel dat de Dalai Lama een mooie levens beschouwing heeft.
Hoord dit niet eigenlijk onder wereld visie

Ik zie liever mensen als broeders dan als in een hokje geplaatste onbekenden.
Veel gerust stellender ook
Maar toch nog even een stukje over de wil to power
Op een moment ben je tevreden maar dat word verstoord omdat iemand op een onder deel beter is.
Dan heeft je power gevoel een kleine verlaging gehad.
Dus als je die persoon zijn power gevoel verlaagt heb je het ide dat je macht over die persoon hebt.
Niet kompleet maar wel een beetje en daarmee maak je je eigen macht gevoel weer wat hoger.
Maar ja de Dalai lame leeft dus niet op die manier
En ik ook niet
Ik heb zelf een mix van filosofie psychologie en geestelijkheid.