Geplaatst op 25-11-2004 om 16:47
hey Muts,
Twee van mijn vrieden zijn op respectievelijk 24 en 20 jaar hoogbegaafd 'verklaard' (dat is niet het juiste woord, maar ja). Ik wil je alleen maar zeggen dat het blijkbaar geen kwestie van leeftijd is. Op veel sites lees je ook dat er volwassenen zijn die er alsnog achterkomen als ze reeds enkele jaren aan het werken zijn. 17 zijn is dus geen obstakel voor de diagnose. Al kan ik me best voorstellen dat je je afvraagt waarom men niet eerder op dat idee van hb is gekomen? En of je dan echt wel hb zou zijn, en ... Zelfs als je het etiketje hb toegewezen zou krijgen (want dat is het uiteindelijk nog steeds, spijtig genoeg), wil dat niet per se zeggen dat al je vragen beantwoord gaan zijn.
Het weten kan antwoorden bieden op dingen die je tegen komt, kan dingen plaatsen. Maar ik denk dat het voor sommige mensen enkel nog meer vragen oproept om te weten dat ze hb zijn.
Je zal moeten afwachten om te zien wat de mentor, vertrouwenspersoon, en jezelf besluiten, om dan te ontdekken wat het voor jou betekend.