Geplaatst op 1-5-2005 om 16:48
Daar ben ik het niet mee eens.... er zijn zat nutteloze dingen die er toch echt wel zijn.
Er zijn misschien wel dingen waar die 'nutteloze' dingen voor gebuikt kunnen worden, maar dat maakt de dingen opzich niet zinvol......
neem nou een kiezeltje of een zandkorreltje... wat is het nut daarvan?
en over dat 'iets doen wat herinnerd zal worden' gesproken... dat heeft er helemaal niets mee te maken....
Ik denk dat de meerderheid het met mij eens is dat dieren niet nutteloos zijn....
Het enige wat dieren doen is zich voortplanten... niet echt iets wat je je jaren daarna nog zal herinneren, toch?
Dus als mensen zich ook alleen maar bezig zouden houden met voortplanten dan zouden ze ook zinvol zijn....
maar omdat dat niet echt iets is wat we willen (en wat bovendien ook niet meer nodig is nu er ze weinig mensen dood gaan) moeten we opeens een 'zin van het leven' hebben.
Ik vind dat ons leven net zo zinloos is als het leven van welk dier dan ook... Dat wij een economie hebben en de keuze hebben of we wel of niet kinderen willen krijgen zal helemaal geen effect hebben op wat dan ook als over 30.000 jaar de zon explodeerd....
wat mij ergens aan doet denken.... Dreamer, jij zei dat jij een discussie had met je economie leraar over 'de zin van school' zal ik maar even zeggen.... Ik denk dat hij daar helemaal naast zit... of hij is de enige die er zo over denkt, maar wat is dan het verschil.
Ikzelf heb de dingen die ik op school leerde ook altijd nutteloos gevonden.... en ik moet je eerlijk vertellen dat ik het nou niet zo leuk vond dat al die nutteloze informatie (die je twee dagen later toch weer vergeten bent) jaren lang mijn strot in werd geduwd... plus dat je 'zonder diploma geen werk kan krijgen' zoals het op mijn school niet vaak genoeg gezegt kon worden.
Ik denk dat ik tijdens mij twe jaar thuis zitten meer heb geleerd dan ik van school heb vastgehouden.... en ik heb zeker meer geleerd wat ik ook echt wil weten.
Dus om het even samen te vatten vind ik dat het leven geen zin heeft, geen indirect nut (direct wel, maar dat opzich heeft weer geen nu indirect)... als je er niet mee kunt leven dat je leven zinloos is moet je een doel nemen.... ik denk dat iedereen wel een doel heeft al is het op korte termijn ... denk maar aan een goed cijfer halen voor een toets of iets lulligs als je rijbewijs halen.... misschien wil je wel heel graag een keertje in een helicopter zitten of de Eifeltoren zien.... zulke kleine dingen geven je leven al een doel... het maakt niet uit wat je moet doen om je doel te bereiken als het maar lukt, daarna zie je wel weer verder....
Jammergenoeg weet ik zeker dat ik geen doel heb...
Ik ben heb beu.... echt beu...