Geplaatst op 15-11-2004 om 10:59
Hey mensen,
Ik worstel al een aantal jaren met alles in mijn familieomgeving en educatieve omgeving, ik ben momenteel 19 jaar oud... Ik heb ouders met een onevenwichtige persoonlijkheid, en heb daar vaak botsingen mee.. Wat elke keer uitmond in dat ik alles verdraai, niet luister, eigenwijs ben, altijd me gelijk wil hebben... een valse eikel ben, kutzoon enz enz. terwijl mijn perspectief hiervan en die van derden toch heel wat anders is. Namelijk, zij beginnen hiermee te roepen en denken waarschijnlijk dat de aanhouder wint, en ze begrijpen niet dat zodra ze zeggen 'jij wil altijd je gelijk hebben', ze eigenlijk toegeven dat ze zelf ook gelijk willen hebben en zich verslagen voelen... En dan komt er ook nog eens bij dat ze dan beginnen te zeggen dat ik overal een wedstrijd van maak, terwijl elke keer zij de eerste zijn die een wedstrijd herkennen tussen hen en mij... Dit komt in veel verschillende vormen van situaties voor.. Ik heb vorig jaar een psychologische test afgelegd waar geen IQ uitkwam, maar wel waar ik in uitblink (geestelijk dan) en wat ik daarvoor ook al vermoedde... Een Zeer sterke accuratesse in mijn houding en een zeer sterk annalytisch redeneer vermogen... en een zeer sterke evenwichtigheid in mijn persoonlijkheid... (me moeder is overigens basisschoolpedagoge en heeft het wel eens over meerbegaafd, een term die volgens mij niet eens bestaat)(begrijpt ze ook niet) ik durf niet te zeggen dat ik hoogbegaafd ben, maar ik herken een duidelijk verschil in niveau maar ik zou niet weten hoe ik hier mee om moet gaan, immers, je gaat je bloedeigen ouders toch niet manipuleren, dan beledig je jezelf eigenlijk.. Ik heb een tijdje terug op een site van mensa een iq test gedaan, met een timer op de pagina zelf... 100 punten in 20 minuten was gemiddeld... ik haalde 156 in 8 minuten, (dat was me eerste keer dat ik een iq test deed) ik ratel ook maar door en door, ik wil gewoon graag weten hoe jullie thuis dit soort dingen opgelost hebben met zulk soort ouders, ik heb geen zin om het elke keer weer over te laten waaien, er moeten echt veranderingen komen...