Geplaatst op 28-9-2003 om 16:11
Hmm, dus dan neem je aan dat ik - als je mij tenminste begiftigd ziet met 'blindgestaard positivisme' - wel 'normaal' ben. dat ik niet gruwelijk moeilijk qua omgang ben, dat mijn binnenwereld egaal is, dat ik wel mn uiterlijk mee heb... Ik kan heel veel dingen op gaan noemen die mij tot een totaal wrak maken, en als je daar allemaal naar gaat kijken, dan ben ik dat ook. Want ik ben niet makkelijk qua omgang, althans, dat is mijn uit observatie gebleken conclusie, want als de meeste mensen je liever uit de weg gaan dan denk je dat al snel, mijn binnenwereld wordt met elke nieuwe ervaring, ook met elke herhaling trouwens, met elke herhaling dus, door elkaar gehaald, mijn uiterlijkheden, ach, gehandicapt zijn is niet echt wat je zegt toegankelijk voor de mensheid. Maar er zit een groot verschil tussen jou en mij, dus denk niet dat ik me met jou vergelijk. Want ik zie me niet als een moeilijk persoon, mijn binnenwereld is wie ik ben, en makkelijk is anders, maar ik ben wie ik ben en ik ben dankbaar voor wie ik ben. en ik voel me helemaal niet gehandicapt. Blindgestaard positivisme? Nee, het si de enige manier van overleven, het is DE manier om geluk te ervaren. Ik denk eigenlijk, bedenk ik me nu, dat negativisme blind gestaar is, want de wereld is WEL mooi, alleen moet je de mooie stukjes bekijken. Blind gestaar op 1 punt, ja, daar zou ik ook moedeloos van worden.
Zo stond ik gisteravond in een bos, heel donker, en zo mooi! De meeste mensen zouden snel doorlopen, aangepraatte angst, maar op dat moment genoot ik daar erg van, zoals ik eerder die dag van hele andere dingen heb genoten (zie je Tijm, ik breng dit schrijven toch weer in de buurt van liefde, want dat is wat ik hier bedoel als je het nog niet door had, dus niet verwijderen aub).
Vloeibaar zijn in een statische wereld.
Genieten van de momenten, niet blind staren op rot verleden, ook ik heb rot verleden, maar ik heb ook kleine dingen uit mn verleden die me zo blij maken als ik daar aan terug denk. En iedereen heeft blije herinneringen, al is het maar van de keer dat je je zusje de vijver in duwde, of je eerste kus...