Geplaatst op 11-11-2004 om 10:59
jou bericht is anders ook wel voor een groot deel een oordeel. Hoe kan jij weten wat ik weet ?
Ik denk dat als Bush in dezelfde richting, op dezelfde wijze blijft regeren als voordien dat je dan een vrij duidelijk beeld krijgt van wat je kan verwachten.
Hij moeit zich anders wel zonder g?ne met andere staten/volkeren en gaat overal een beetje op terorristenjacht, de indruk wekkend van een "verlichter" die het kwade eens gaat bestrijden.
Persoonlijk kan je hem niks maken, maar over zijn daden kan je wel meer kwijt ...
Hij heeft toch niet meer het recht iets te doen omdat hij denkt goed te handelen(voornamelijk omdat zijn daden gevolgen hebben voor veel mensen) dan dat jij mag zeggen dat het volgens jou een slechte daad is? Het is gewoon macht die hem dat recht geeft.
Maar hij doet het. Op de een of andere wijze is het ook wel moedig. Iemand moet toch de fouten maken, als hij zich vergist ? Dat zullen dan lesjes zijn voor de regeringen van over zoveel jaren.
Hoe kan je zonder over een persoon te oordelen, voor hem stemmen ? Je stemt,dus je beoordeelt die kandidaat als goed, dus je oordeelt of niet?
--Bush is de laatste tijd zo vaak in het nieuws gekomen dat ik meer over hem weet dan over de partij waar ik degelijk voor gestemt heb, maw van hem, als president dan, heb ik meer kennis om over te oordelen dan van de partij hier(sja ik weet ook niet in hoeverre andere mensen zich informeren over politiek vooraleer te stemmen)
Oordelen over op basis waarvan iemand oordeelt kan je pas als deze alles vrijgeeft
Wat ik nu bedoelde is dat volgens mij de mensen uit america zelf niet over zoveel meer informatie beschikken dan wij hier in Europe, terwijl zij toch wel stemmen
Maarja, dit dan ook sterk bevooroordeelt
Mijn excuses, voortaan zwijg ik over hetgeen waar ik niks van weet