Geplaatst op 12-10-2004 om 13:50
oooooh zit dat allemaal zo!!?
goh ik sta eigenlijk wel een beetje te kijken van jullie verhalen zeg.. ik weet niet en durf in middels eigenlijk niet eens echt meer te hopen dat er nog zulke positieve dingen achter zouden zitten kunnen.. van lyceum naar de havo gezet na het eerste jaar alleen maar negens en een of tweeen gehaald te hebben, vervolgens terug zelfs naar de mavo, waar ik er zo de balen in had dat ik gewoon gestopt ben met school, en na zoveel ellende met mensen die zeiden dat ik het allemaal heel prima kon, maar het gewoon vertikte..??had ik geen greintje zin meer in nix maar dan ook helemaal nix meer leren.. ik ging dat gewoon allemaal uit de weg, pakte op mn 16e mn rugzak e n ben in ndereland zelden meer geweest, tot 2001, toen kwam ik terug, begon dit jaar een opleiding(kwam na slechts een gesprekje binnen op het hbo v) en daar ben ik inmiddels al weer mee gestopt omdat al het gebrabbel over geneeskunde vakken niet werd gepresenteerd op een samenhangend beeld van door onderzoek verworven inzichten..
ik ben wel eens getest door een psychologisch onderzoeks bureau in amsterdam, het waterink instituut, maar daar kwam uit dat mijn gemiddelde eindexamen niveau wel ruim op vwo uit zou komen, maar door dat ik te weining oefening had gehad lag door het lage tempo waar in ik de oefeningen afwerkte , het niveau slechts op gemiddeld eindexamen havo....
ik vond dat zo teleurstellend allemaal...
tuurlijk snap ik structuren van idee?n vrij vlot, en vrij gefundeerd.. maar ik moet alles altijd eerst op 'mijn' manier de idee?n uitwerken, om ze op zon manier te snappen, dat ik met de inzichten kan werken.. ??
daar door lijk ik gewoon een slome, die altijd achter af met oplossingen kom.. nu heb ik dus nog steeds geen opleiding, geen plekje met mensen waar ik kan praten over dingen anders dan de gewone, of mensen die.. net als ik .. anders kijken naar de vormen.. mmmh,
ik weet niet helemaal of dit wel een duidelijk verhaaltje is..? of dat ik eerst een test moet doen hier om te zien of ik wel hoogbegaafd ben of zo.., maar ... ik de verhalen die jullie hier allemaal zo openhartig met elkaar delen(enorm bedankt daarvoor trouens!!) herken ik gewoon best veel van mijn eigen worstelen om geaccepteerd te krijgen dat ik niet dom ben, en ook niet gek, omdat ik misschien wel te diep na dnk en dar vaak of meestal anderen mee afschrik..,
nou ja, ik hoor het waarschijnlijk wel..
doei!