Geplaatst op 13-10-2004 om 22:49
Ik ging ervan uit dat je karakter alleen bepaald wordt door je genen, fout.
Zouden niet alleen de rijken daar toegang tot krijgen ?
zo vergoot je de reeds bestaande arm-rijk kloof gewoon. Zo worden we volledig vervreemd van elkaar.
Het hele idee spreekt mijn gevoel tegen. Een aantal zaken zouden wel verbeteren, maar heeft het echt zin zich daarmee bezig te houden?
Neem nu, de wereld bestaat grofweg uit negatieve en positieve componenten, voor iedereen. Neem de negatieve weg en zo verdwijnen ook de positieve want je kan toch pas spreken van iets positiefs in verhouding tot iets negatiefs ? zo blijft er niets meer over.
Maak het beste van je eigen leven hier en nu. Dat wilt niet zeggen geen rekening houden met anderen of ze afbreken.
Maar ik geloof best dat iemand met het down-sydroom een "gelukkig" leven kan leiden evanals iemand in een rolstoel of een blinde. Juist omdat het leven harder ervaren is geweest voel je de goede dingen intenser. Maar het is hard, soms kom je er ook niet.
Dit voorkom je niet door genetische manipulatie. Bewijs (uit het niets gegrepen), dat er wel ergens iemand moet zijn zonder gebreken die niks mist maar toch ongelukkig is. De hel dat zijn de anderen, je moet het niet in de genen gaan zoeken.
Heb je nu echt genetische manipulatie nodig om meer groenten te kweken ? Ik gooi dagelijks restjes eten weg, of voedsel dat "over datum" is. Eten is er volgens mij echt wel genoeg in de wereld.
perfectie= zonder gebreken, als je geen fouten meer maakt wat leer je dan nog ? wat doe je dan nog in je leven ? Al is het volgens je eigen normen dat je perfect bent, is dat echt wat je zou willen ? ik in ieder geval niet.