Geplaatst op 28-9-2004 om 00:32
Hoii iedereen!
Ik zit echt met een gigantisch probleem

Ik hoop dat het door enkele of velen van jullie herkend word...
Het begon allemaal ongeveer een jaar geleden toen ik een hoogbegaafd meisje leerde kennen op een msn-community over Hoog Sensitieve Personen waar ik beheerder van ben . Ik had juist met dit meisje zulke goede gesprekken, waarin ze me uiteindelijk vertelde dat zij in mij heel veel punten herkende van hoogbegaafdheid. Ik had hierover nog noooit nagedacht ik vond mezelf altijd dom...Misschien kwam dat omdat ik een totaal andere gedachtengang had dan mijn klasgenootjes die mij daardoor als "dom" beschouwden. Ik zei tegen haar dat ik echt niet hoogbegaafd kon zijn omdat ik echt nix snapte van al die iq testen. Toen hebben we er samen 1 uitgezocht op internet en zijn we samen gaan doen, waardoor ik het gewoon echt inzag hoe een iq test in elkaar stak.
Ze zei dat ik gewoon al die jaren heb "geslapen", nou dat kan heel goed kloppen want ze heeft me compleet wakker geschud...Ik ben vanaf toen dingen heel anders gaan bekijken en bij mezelf gaan realiseren wie ik nou werkelijk was..Ik ging veel bewuster leven, en ontdekte capaciteiten bij mezelf die ik vroeger never nooit niet aan mezelf gekoppelt zou hebben!
Sinds dien kreeg ik van steeds meer mensen te horen dat ze me heel erg intelligent vonden en dat ze niet konden voorstellen dat een 18 - jarige jongen zulke diepgang kon hebben, en zich zo volwassen gedroeg... Ik heb in dit afgelopen jaar zo`n rare omslag meegemaakt dat ik er nu nog van aan het bijkomen ben...Ik denk sinds toen echt over vanalles na, en dat kan zooo vreselijk diep gaan...terwijl niemand me begrijpt
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik mezelf echt nergens thuisvoel, op school (ik doe Mbo niveau 2) snap ik af en toe ook niet wat ik daar sjouw. Ik zoek ook constant naar mensen die me begrijpen... Gek genoeg ben ik er maar een paar tegen gekomen en achteraf bleken het leden van Mensa
Sinds dat miesje zei dat ik nog sliep, en nog moest ontwaken heeft ze het contact verbroken en is ze uit de group gestapt (reden onbekend) ik heb haar verder nooit meer kunnen spreken ofzo... helaas...
Maar het grootste probleem.... Ik voel me verdomde eenzaam

Ik hoop hier iets gevonden te hebben waar ik word begrepen want mijn leven word steeds zwaarder doordat ik dingen steeds meer en steeds sneller doorkrijg...Verder ben ik er in dit jaar ook achtergekomen dat ik bi ben, waar ik ook vooruit ben gekomen, maar of ik bi nou wel de juiste benaming vind.... homo al helemaal niet, en hetro ook niet.. Ik wil gewoon een persoon vinden die mij begrijpt, en andersom, en die voor me klaar staat of het nou een jongen is of een meid...
Ik hoop dat sommigen van jullie mij misschien duidelijkheid kunnen geven.. en dat ze mijn lastige/moeilijke situatie(s) herkennen!
Tnkx alvast! Remco