Geplaatst op 29-4-2005 om 11:17
He, ik zie dat dit al een oud onderwerp is, maar ik moet zeggen dat ik er vaak ook zo over heb nagedacht. Ik ik ben van mening dat deze wereld berust op niets meer dan leugens... Ik las pas in de quest dat onze biologische klok iedere dag een uur achteruit gezet moet worden, we hebben nl een biologisch ritme van 25 uur. Mensen hebben geen tijd (klok) nodig om dingen te doen (dan heb ik het wel over belangrijke dingen natuurlijk)... als je in een tijdsloze ruimte zou leven, dus zonder zon, klokken, tv en radio... enz... dan zou je dat best overleven (misschien niet zo lang omdat je zonlicht nodig hebt en je voedselvooraden op een gegeven moment op zijn...)... je gaat dan gewoon naar bed als je moe bent en eet je als je honger hebt... in een ritme van 25 uur...
Tijd staat voor mij in verband met controle hebben over dingen. Als je afpreekt dat iemand ergens om 10 uur moet zijn en hij is er niet is hij te laat... makkelijk, is een feit! Als je geen klok hebt is het moeilijk af te spreken waarneer iemand ergens moet zijn en is het dus nog moeilijker vast te stellen of iemand te laat is.... t is gewoon bedacht om de mensheid onder de duim te houden... en dan te bedenken dat we t zelf hebben bedacht

En denk eens aan geld... een van de drie dingen waar deze wereld op leunt.... slaat ook nergens op... toch? En de derde is natuurlijk geloof.... ook iets wat mensen hoop geeft (iets wat ik persoonlijk kan missen als kiespijn), valse hoop... als ik daar niemand mee beledig!
En ik moet zeggen dat ik ook niet goed presteer onder tijdsdruk... met spelletjes enzo houd ik er meestal meteen mee op zodra er een klokje in beeld verschijnt.... Maar ik denk niet dat dat zoveel te maken heeft met het de tijd zelf... meer met faalangst denk ik; als je ergens geen tijdslimiet voor hebt kun je ook niet falen, je bent gewoon nogsteeds bezig!