Geplaatst op 30-8-2004 om 14:05
ik was op weg om hier iets te posten (toevallig dit topic) tot de bel ging en ik de deur opendeed. Het daaropvolgende moment zat ik in de keuken de kasten op te doen.
Nu heb ik een verklaring voor mezelf dat is dat ik daarna bezig was met het nagaan van wat er net gebeurde (een medebewoner uit het gebouw vroeg om de deur te openen. Terwijl ik in de kasten aan het open en dichtdoen was, keek ik na of het wel goed was om die deur zomaar te openen )
Allemaal en goed en wel en soms is het wel grappig maar uiteindelijk irriteer ik me der eerder aan. Kon dat niet gewoon doen op weg naar de computer?
Straks ben ik een beetje geschift dat ik zaken verwar nl. handeling en bijhorende gedachtengang.
-als ik iets zoek: "waar is de suiker?" ->kasten openen en zoeken
-ik zoek het antwoord op mijn vraag(heb ik goed gehandeld?) -> deze ga ik ook zoeken in de kasten. Dan pas ga ik nadenken over wat ik doe.
Volgens mij is gewoon mijn bewustzijn. Mijn bewust vel te klein om dat alles te omvatten. Mij gedachten naast de handelingen. Er is te weinig verwerkingsruimte. Ik ben misschien niet direct dom maar wel traag.
Kan ik op de een of andere manier sneller gaan ?
Misschien, doordat de menselijke gedachtenstroom vrij snel gaat, veel sneller dan de handelingen, zit je met je gedachten al veel verder. Doordat ik mijn gedachtengang niet kan stilzetten.( je kan proberen blijven hetzelfde denken, of herhalen wat niet lukt)