Geplaatst op 25-8-2004 om 16:27
Je kan zien dat iemand zich verbergt achter een rol. Sommige mensen zijn beter acteurs dan andere maar speelt niet ieder mens een rol in deze wereld ? Ben je niet vrij je rol te kiezen?
kan de illusie die je creeert door een rol te spelen het moment niet mooier maken. Ik geeft toe dat iets dat Werkelijk mooi is, veel meer de moeite loont maar de zekerheid dat het werkelijk is heb je nooit. Zo heb ik later ontdekt dat ik mezelf eerder voor de gek heb gehouden.
Nu kan je het hebben over mensen die bewust een masker opzetten, hun rol zo goed spelen dat je pas vrij later doorhebt dat het zo is, en tot de conclusie komen dat het zo mooier was dan hoe het anders zou geweest zijn.
De mooiste momenten in mijn leven lijken zowiezo een illusie, gespeeld of niet. Zo kan je een kunstwerk maken van je leven door ieder moment mooi te maken aan de prijs dat je naast jezelf leeft. Dit is nefast voor de persoon dit het doet, waarom ik er een hekel aan heb. Maar het kunnen van zo iets is echt een gave en het is toch mooi ...
Misschien kan ik het leren, maar echt een rol spelen kan ik niet maar ik kan wel leven met het idee dat andere mensen het wel willen doen, zolang het hun vrije keuze is.
Van het moment dat ik niet doe wat ik echt wil doen, is er echte weerzin te lezen op mijn gezicht. Het zou veel leuker zijn voor mijn omgeving, denk ik, moest ik dat kunnen verbergen. Of hoef ik dat niet te verbergen en kan ik dat op een andere manier veranderen? Misschien kan niet iedereen dat en moeten ze zich wel verbergen.
Mensen die zich verbergen achter een masker vertrouwen je niet. (wel niets te maken met de verkoper - koper situatie)
Sommige films zijn mooi, sommige mensen leven alsof ze in een film zitten.
Een mooie illusie kan mooier zijn de lelijke werkelijkheid, al voelt deze laatste juister aan.
Mensen waarvan je zegt dat ze een rol spelen, zijn misschien gewoon dommer (als je spreekt van intra of interpersoonlijke intelligentie) of hebben minder inzichten indien het onbewust is.
Een kunstenaar zet een deel van zichzelf in zijn werk.
Een kunstenaar in het leven, geeft zichzelf aan het leven.
Twee mensen kunnen niet zijn op hetzelfde moment als ze in eenzelfde realiteit zitten. Tenzij er sprake is van emotie. Je met iedereen emotioneel verbonden voelen is onmogelijk.
Als maar een persoon kan zijn is de andere niet. Sommige zijn misschien bang of willen om de een of andere reden niet zijn en spelen dus een rol.
Ik heb het nooit meegemaakt, maar op het moment dat het nuttig is, als zo een moment bestaat, speel ik liefst een rol.
Uiteindelijk is het gewoon zo; de mensen waarvan je denkt of vind dat ze een rol spelen die ken je niet goed. Zelfs al speel je een rol, dan ben je toch nog jezelf ? wie ben je anders
dan heb je mensen die niet toegeven dat ze een rol spelen, dan heb je een leugenaar of iemand die zichzelf niet kent.