Geplaatst op 12-8-2004 om 14:04
[black][/black][font=Book Antiqua][/font][black][/black]
Hoi iedereen,
Sinds afgelopen schooljaar (2003/2004) ben ik student aan de UvA (Universiteit van Amsterdam.) Vorig jaar zomer keek ik erg uit naar de opleidingen die ik zou gaan volgen...muziekwetenschap en theaterwetenschap. Eindelijk kon ik gericht vakgebieden gaan bestuderen die ik erg leuk en interessant vond! Die interesse is er na een jaar nog steeds (is zelfs in de breedte gegroeid), maar het curriculum voldoet niet bepaald aan m'n behoeften; zeer weinig lesuren, weinig uitdaging: op het allerlaatste moment een tentamen gaan leren is geen probleem bijvoorbeeld. Bepaalde colleges volg ik het liefst niet omdat ik me dan dood verveel.

Bij m'n medestudenten valt dit niet in goede aarde omdat die het idee hebben dat ik me aan de groep onttrek (ben sowieso al geen 'Soziales Tier'. Ik merk daarom dat ik steeds water bij de wijn moet doen om enig sociaal contact te behouden (ik ga dan maar colleges volgen om geen totale outcast te worden en om te doen wat 'er' van me verwacht wordt, very wrong

). Maar hoe sociaal is dit gedrag van beide kanten? Ik denk dat ik maar volledig op m'n eigen behoeften inspeel per aankomend studiejaar

Maar goed, uit 'wanhoop' ben ik maar extra cursussen gaan volgen (toneel, filosofie, tekenen) heb ik me ingeschreven voor bijvakken, ben ik weer een conservatoriumstudie begonnen (waarmee ik mee begonnen was enkele jaren eerder en die ik niet afgemaakt had) en ben ik vrijwilliger geworden bij een stichting.
Al met al voel ik me er niet beter door. Het voelt alsof ik maar een beetje aankl**i, aan m'n lot wordt overgelaten, de leegte maar een beetje opvul, al weet ik erg goed wat ik wil. Echter, ik mag ook weer niet teveel klagen, want ik kan tenslotte redelijk doen wat ik leuk vind. Toch voel ik me eenzaam, heb ik het gevoel dat ik m'n mogelijkheden niet volledig benut en heb ik het gevoel dat m'n behoeften niet adequaat vervult worden, hoezeer ik die zelf ook probeer te supplementeren.
Wie herkent zich in bovenstaand verhaal?[black][/black]