Geplaatst op 5-10-2003 om 08:22
Ik ben ook wel getest, op het moment dat ik erg depressief was, maar op zich maakt het echt geen klap uit of je wel of niet getest bent. Bij sommige mensen voel je je op je gemak, en of daar nu een hoog of een laag nummertje aan zit, dat boeit niet.
En AvataDabley, ik voelde me ook enorm dom. Echt dom. Op een gegeven moment kwam ik op het ivbo/vmbo en toen merkte ik dat daar mensen zaten die nog dommer waren dan ik. Aanpassen aanpassen. Ik voelde me steeds dommer, lezen wilde niet eens meer. Totdat ik ontdekte dat de slogan van de school was dat iedereen op zijn niveua aangesproken moest worden. Toen zei ik dat ik wel wat sneller door de stof heen wilde. Nou ja, beetje versnelling, ow nee, ik bedoel: MEER VAN HETZELFDE. Braak. Toen nog maar eens gaan praten. Tsja, we weten niet precies wat je dan aankan. Nou, ik wil, ehm, toen keer zo snel. Ow. Nou we weten niet of je dat zou kunnen. Weet je wat: doe eens een iq-test, betaal hem maar, en dan beloven wij dat we je helpen. NOT. Ze schrokken zo van de uitkomst dat ze alleen nog maar konden vergaderen erover. Nou ja, ze voerden gewoon geen klap uit. Het kleine beetje hoop werd uit me gepompt en ik stortte weer neer, dit keer zonder matras op de grond. Mijn ouders sleepten me naar een andere school, waar ze begrip hebben voor mn situatie en nu gaat het geweldig! Dom, nou, ik ben niet meer heel dom, ik word zelfs slimmer denk ik. Ik heb er best veel aan geha, die test. Want het was een soort zekerheid op een moment dat aan mezelf twijfelen niet eens aan de orde was: ik ontkende mezelf gewoon. (he, patrick, herken je dit? jezelf ontkennen? Hoe wil je ooit gelukkig zijn als je een deel van jezelf niet accepteerd, er niet blij mee bent wie en wat je bent, welke talenten, ow excuse me, vreselijke dingen je in je hebt? dat kan niet! Nou ja, ben ik weer dingen aan het zeggen die ik niet wilde zeggen.)
Nou ja, ik weet niet waarom ik dit allemaal heb opgeschreven, maar dan weten jullie dit ook weer. Veel plezier ermee.