Geplaatst op 2-8-2004 om 19:22
Ik heb dus Bush gestemd, ik hoop ook dat hij wint. Ik zal eventjes uitleggen waarom voordat ik het hele forum meteen over me heen krijg. Ik ben absoluut niet pro-Bush, en daar heb ik verschillende redenen voor, waarschijnlijk dezelfde als jullie.
Maar als je naar Kerry kijkt: hij is vooral de anti-Bush, maar hij neemt nergens een duidelijk standpunt in. Zo stemde hij als senator v??r de Irak-oorlog, maar tegen de extra troepen die er naartoe zouden worden gestuurd. In een eerder stadium had hij dergelijk stemgedrag als onverantwoordelijk genoemd. Hij riep op tot anti-oorlog, maar hij vindt ook weer niet dat de Amerikanen zich terug moeten trekken uit Irak. Kerry komt er makkelijk mee weg dat hij helemaal geen Irak-beleid heeft, omdat mensen alleen maar naar Bush kijken. Daarbij blijkt uit een poll dat de meeste Amerikanen liever Bush dan Kerry hebben in de strijd tegen het terrorisme. (Bron: HP/ De Tijd)
Op dit moment staat Kerry een paar procent voor in de peilingen, maar de grote TV debatten komen er nog aan. Kerry staat bekend als een goede debater, maar hij zal zich toch echt meer moeten profileren. Daarom denk ik dat hij niet gaat winnen, en ook hoop ik dat, omdat hij een onduidelijke koers zou varen als president en door zijn verleden (Vietnam etc) nogal onbetrouwbaar is.