Geplaatst op 31-7-2004 om 18:40
@Poehtje : Ik denk dat ik je wel een beetje begrijp. (voorzover ik dat ?berhaupt kan....) Ik begrijp dat het je moeite kost om je eigen mening te geven, ik begrijp iets van je kwetsbaarheid hierin, ook daar ben je open over en dat is echt knap. JE DOET HET TOCH MAAR FF... M'n respect!
Wat ik niet begrijp, is dat jij je aangevallen voelt als een ander jou om argumenten vraagt. Je kan het toch ook als interresse zien? Blijkbaar heb jij met jou opmerkingen geprikkeld/ nieuwsgierig gemaakt.....
Je bent interressant genoeg om je in te verdiepen!
Heeft jouw zelfvertrouwen ook niet een enorme knauw gehad? Het lijkt er wel op... en dat vind ik echt erg voor je!
"NIEMAND KAN U MINDERWAARDIG DOEN VOELEN, ZONDER UW TOESTEMMING" (Eleanor Roosevelt)
Laat dat eens goed op je inwerken....!
Weet je, als jij je aangevallen voelt, zegt dat iets over jou. (Ik wil je hiermee niet aanvallen)
Als een ander jou aanvalt, zegt dat niet zozeer iets over jou, maar wel over die ander!
(Net als met roddelen: roddels zeggen niets over degene waarover ze gaan, maar wel over degene die ze vertelt.)
Wat ik maar wou zeggen is: probeer aan je zelfvertrouwen te werken, voel je niet aangevallen! (Wat klinkt dat weer goedkoop en makkelijk. Ik w??t dat het niet makkelijk is!)
Blijf je je toch aangevallen voelen op een forum waar 'doorvragen' er nou eenmaal bij hoort, vraag je dan af, wat je hier zoekt. Misschien kun je dat ook vinden op een plaats waar niet zo 'doorgevraagd' wordt elke keer...
Niet dat ik er nu op aanstuur dat je maar eens op moet stappen (liever niet natuurlijk!!!), maar misschien moet je eens eerlijk naar jezelf gaan kijken....
(Maarja, wie ben ik...)