Geplaatst op 28-7-2004 om 11:45
IK VOEL ME VAAK EEN ZOMBIE
Zowiezo heb ik elke morgen tijd nodig om van het zombie-level over te schakelen naar het wereld-level.
Maar dan nog: het lijkt wel alsof de wereld mij voorbij raast...
Om me heen zie ik allemaal mensen die sneller zijn dan mij en zich aan veel meer prikkels blootstellen dan ik dat doe.
"Heb je wat te doen?" "Nee" (En dan komt het, hoor) "O, mooi, dan kan je wel even..........."
Voor mij betekent 'niets te doen hebben' niet hetzelfde als 'beschikbaar zijn'. Soms heb ik gewoon niets te doen, omdat ik niets te doen MOET hebben, omdat ik anders gek word. (Stel: ik ben het nog niet)
Ik heb m'n eigen tempo, accepteer dat ook wel, maar word soms niet goed van sommige mensen om me heen die dat niet accepteren en het maar raar (en zwak) blijven vinden.
Ik voel me niet alleen een zombie omdat ik zeg maar m'n eigen tempo heb, maar ook hierom:
Soms in gezelschap zit iedereen te schateren van het lachen en ik niet, maar aan de andere kant: soms is iedereen 'gewoon' bezig en barst ik bijna uit m'n voegen van de binnenpret.
(En ik moet dan vooral niet proberen om DAT uit te leggen....)
Ik weet ook wel, dat je als hogerbegaafde de wereld anders ervaart en dat dit soort dingen dus eigenlijk onvermijdelijk zijn, maar wou ff m'n frustratie erover kwijt.
Ben benieuwd of jullie dit herkennen of misschien wel heel anders ervaren. Brand maar los!