Geplaatst op 5-4-2005 om 18:50
Middelbare school: 1 grote machtsstrijd, vooral wanneer de hormonen bij iedereen op komen spelen.
Tot nu toe: slechte ervaringen
Nu zit ik in een redelijke klas, ik kan niets met de mensen die erin zitten, maar door me wat populair te gedragen laat iedereen met met rust.
Mijn doel verschuift elk jaar weer.
'De cito-toets zal wel moeilijk zijn.' *teleurstelling*
'Op de middelbare school zal het wel moeiijker worden, gymnasium immers, iedereen doet altijd zo verwondert als je dat zegt.."
--> *teleurstelling* >

'In de tweede, nieuwe klas, zal het wel leuker worden.'
--> in de tweede klas werd ik nog meer gepest en genegeerd.
'In de derde klas, mijn 4e nieuwe klas in 4 jaar, zal het wel leuk en gezellig worden: er wordt gezegd dat het de slimste klas is."
---> teleurstelling, er zitten idd wel wat slimme mensen tussen, maar de 'massa' zou ik eerder op havo plaatsen.'

Mijn nieuwe doel is nu: 4e klas, beta + economie --> er wordt gezegd dat het moeilijker wordt, kheb weinig hoop, wie weet..
Mijn moeder durft trouwens ook niet meer te beweren dat het in de 4e beter wordt: zij heeft het nu al over de Universiteit, dat ik daar mensen zoals ik zal tegenkomen.
Maar het werkelijk probleem is, zodra je de hardnekkigste pesters van je af hebt geslagen, motivatie.
Mijn grootste vrees is dat ik het volgend jaar niet haal, omdat ik dan moet leren.
Maar ik wil aankomende middelbare scholieren niet ontmoedigen

Ik wens jullie veel succes en wees wat voorzichtig met je verwachtingen, want zo geweldig is het allemaal niet.