Geplaatst op 5-8-2004 om 21:07
ik ga niet de hele post van Giuoco lezen, ik heb daar momenteel niet echt tijd voor. Ik kan ook niet zo'n ingewikkelde post plaatsen, maar ik hoop dat ik een beetje mijn mening neerzet (

, krijg ik nu het zelfde probleem als poeh?)
Wat zo is, is dat als je juist erover na gaat denken, dat alles in alles steekt, en daarom het ook nutteloos is, je een heel onprettig gevoel krijgt. Je moet je niet buiten dit 'alles' gaan voelen, want je maakt er deel vanuit, alhoewel, dat vraag ik me soms af. Wat als je nou eens een andere keuze had gemaakt..wat als je uberhaupt niet geboren was, dan was de wereld ook wel doorgedraaid, dan hadden mensen wel andere mensen opgezicht die hen konden helpen. Soms vraag ik me zelfs af, of ik uberhaupt voor iemand serieus en bewust wat beteken. van bepaalde mensen kun je dat wel zeggen, maar van een heleboel niet. Als je uberhaupt al zegt dat alles al in alles past, dan heeft het inderdaad geen zin. Maar..in het derde kader van wat Giuoco zei, zou je kunnen zeggen, dat dit volstrekt onzin is. Jij leeft in deze wereld, je maakt er deel van uit, je bent een mens, je hebt gevoelens..zelfs al voel je alsof dit ook maar automatisch is en dus logica is, dan zou je eigenlijk zeggen, dat je een robot-achtige wezen bent, en dan ben je dus nutteloos, daar ben ik het mee eens....
ALS want ik weet zelf dat het anders is, ik geloof ook in God...en al heb ik dan soms het lege gevoel dat ik uberhaupt niks ben, ik weet dat ik iets ben door Hem, Hij heeft mij geschapen, en dat heeft Hij niet voor niks gedaan, en elke stap die ik zet (letterlijk en figuurlijk) heeft zin!
@poehtje...probeer eens je bericht te selecteren en te kopieren voordat je hem post..als het dan niet goed gaat, kun je het altijd nog opnieuw proberen en simpel plakken!