Geplaatst op 1-3-2005 om 00:53
Ik was dus op zoek naar het nut van een diploma beland ik hier, de eerste paar polls gelezen, en opzich wel intressant maar ik heb toch wel een hele andere mening en wil de reactie wel horen.
Ik kreeg vandaag dus te horen dat ik het waarschijnlijk niet haal op mijn mbo schooltje, ook door onderpresteren.
Vertel mij eens wat mij zou moeten motiveren, als een leerling in de klas schizofreen is bevonden, en deze toch de afleiding op niveau 3/4 kan afmaken ook al heeft niet genoeg capaciteiten nog de concetratie om de opleiding af te maken.
Nu kan ik zeggen dat ik mij niet 100 % maar eerder 40 % inzet, dit wil natuurlijk niet zeggen dat het beter gaat als ik me volledig inzet, maar iemand die zich kapot ploegt en dan op niv 4 zijn school afrond komt wel met een diploma in de maatschapij.
Terwijl mensen die geen intresse hebben in het blaadje met "diploma" erop, aan de lopende band komen.
En waarom geen intresse omdat een diploma ook maar een blaadje is wat door elke idioot kan gehaald worden tegenwoordig zie bovenstaand voorbeeld.
Maar uiteraard heb ik het hier dus niet over een hbo opleiding nog over een uni opleiding.
Als je het mij vraagt word je al heel vroeg geleerd om verkeerd om te gaan met je manier van leren, welke idioot bedacht de peuterschool, spelender wijs leren?
Tuurlijk leer je van spelen maar dat wil niet zeggen dat je op school moet spelen om te leren, of zie ik dit mischien fout.
Wat ik hiermee wil zeggen je word op de peuterschool gemotiveerd om te spelen, wat ze jou enkele jaren er na snel proberen af te leren wat bij sommige mensen niet echt werkt denk ik.
Nog een ding, wie heeft het diploma uitgevonden

, klinkt mischien dom maar deze man/vrouw was ook mens met zijn eigen fouten, en waarschijnlijk lust naar geld, als je het mij vraagt kun je mensen nooit pinnen op een diploma.