Geplaatst op 19-6-2004 om 12:38
je bent idd niet de vragentrommel van dienst. men moet ook de moeite doen om zelf te zoeken, daar heb je gelijk in, zo voel ik het ook aan. maar once in a while of tamelijk frequent maar niet storend , kan voor mij helemaal geen kwaad! helpen, ja maar het mag de spuitgaten niet uitlopen.
Dat laatste probleem heb ik niet echt, omdat ik fysisch gehandicapt ben (spierziekte) en men vaak veronderstelt dat dit samenhangt met mijn mentale capaciteiten, wat net niet zo is. Maar nu tijdens de examens, stellen meer en meer mensen vragen aan me, en ik vind het leuk. ik heb meestal toch net (eigen schuld door plan-probleem) tijd genoeg om alles te leren, en door anderen hun vragen te beantwoorden, leer ik zelf bij en heb ik het nog eens herhaald. zo komt het er nog vlotter uitop het examen of weet ik gewoon meer, wat een zalig gevoel op zichtzelf is!
Als het op m'n zenuwen werkt, of ik ben in een niet al te happy bui, dan zou ik het waarschijnlijk ook snel beu worden...
btw, ja ik heb ook vragen, meestal kleine vragen waardoor ik het beter wil begrijpen, vb is oogamie een 'deelverzameling' van anisogamie, of is het iets anders? het was dus een deelverzameling... das gewoon om meer inzicht te verwerven. soms ook op vlakken waar in niet zo sterk ben, zoals bepaalde soorten bewijzen leren, doorhebben wat en waarom men het zo doet, terwijl anderen het klak vanbuiten leren, wil ik inzicht hebben. dat zijn dan mijn vragen.