Geplaatst op 15-6-2004 om 14:26
Ik wil even iets melden. Ik heb namelijk erg veel last van dissocieren, en het is niet zoiets als dromen.
Dissocieren is niet dat je een andere wereld voorstelt en dat het daar allemaal goed is enzo. (Mijn mening, mijn ervaring natuurlijk, misschien is het bij iedereen wel anders.)
Ik weet niet wat depersonaliseren is.
Ik denk dat high wel een beetje een goede benadering is, hoewel ik nooit high ben geweest van materie?le dingen/stoffen.
Ik denk echter dat terwijl je dissocieert de wereld veel duidelijker is, en zeker niet waziger. Alle indrukken komen twee keer zo hard. Gedachtes gaan sneller. Het is alsof er geen lichaam meer om je ziel heen zit. Wat heel fijn kan voelen, maar ook alle negatieviteit vergroot.
Sjonge, dat was ff persoonlijk. Nou ja, waarom zou ik het ook niet vertellen he.
Dissocieren is geen oplossing. Ik raad het niemand aan. Het is een vlucht, die vaak bij mij constant word, waardoor ik mijn lichaam, letterlijk, buiten mij kan zien. Ik ben door dit soort praktijken heel erg ziek geworden. Ik zou jullie aanraden: wees lekker jezelf, droom er op los, wees wazig zoals je wilt, maar ga niet dissocieren.