Geplaatst op 5-2-2012 om 00:55
Ik zocht op het volwassen HB-forum eens naar Dabrowski, en kwam deze quote tegen:
"Mijn ogen gingen open toen ik de vijf hooggevoeligheden oftewel overexcitabilities van Dabrowski las. Als je jezelf daarin herkent hoef je over je HB-zijn echt niet meer te twijfelen."
Mijn hart maakte een sprongetje en er verscheen een stiekem lachje op mijn gezicht. Als het echt klopt wat deze persoon zegt, dan ben ik bij deze officieel hoogbegaafd (en heb ik reden om dat te zeggen)! Ik was alweer beginnen wanhopen, omdat ik nog enkele IQ-tests had gedaan, en steeds maar tussen de 120 en 130 uitkwam, omwille van mijn discalculie (en blijkbaar nu ook in combinatie met een soort fobie voor cijfertjesreeksen en vraagstukken). Nota aan mezelf: Doe dat niet meer!!!
Begrijp me niet verkeerd, ik schrijf dit niet om te uit te pakken met mijn HB, ik zocht enkel en alleen naar bevestiging (op een andere manier dan een IQ-test) om mezelf zekerheid over de situatie te verschaffen. Ik kan nu beginnen mezelf te accepteren wetende dat ik HB ben, en dan kijken wat ik er mee doe.