Geplaatst op 30-5-2004 om 14:25
Typerend, aan de ene kant de wetenschap aan de andere kant geloof, de mens die zijn balans probeert te bewaren. Veel word verscholen voor je en zelf moet je de balans zo goed mogelijk maar op kunnen maken...
We zijn op deze aarde gezet maar voor de rest zijn we blind, we krijgen geen keuzes omdat er geen manier daartoe is. Een vrije wil dat hebben we ja maar een stem? Een stem van een versplintert vertrouwen hoogstens.Iedereen rent maar om een plekje op te zoeken, we houden geen rekening met de gevoelens van anderen, en de discussie ligt al jaren stil, tot onze grote schaamte...
Ze zeggen wel eens dat t leven begint als je je lot leert te accepteren. Maar hoe kan je je lot accepteren in een wereld waar je gevangen word gezet door emoties en waar je zelfvertrouwen en je doorzettingsvermogen bijna uitgeput zijn?
We dwalen wat rond, een eeuwig leven een eeuwige waarheid, parallel met de eeuwige leugens en bedrog. Geisoleerde hoop blijft er over, en enkel hypotheses kan je stellen op wat anderen denken en voelen, op t einde van de dag wil je niets liever dan antwoorden horen...
En of iets goed of slecht is t maakt niet uit, want het maakt niet langer meer uit wat je denkt of voelt of zegt, enkel wat je daadwerkelijk doet.
Paden die je neemt in je leven vrienden die je maakt en weer weg werkt...
Het is een synthese van het heden en het verleden
En tja tis risicoloos als je een pad kiest dat makkelijk te navigeren is, zoals zo velen doen.
Eens had ik een droom, ligt als een veertje, en vogelvrij
Verward, en neergestort door de zwaartekracht kan ik nu mijn pad niet meer vinden, omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Vroeg of laat moet ik mn lot accepteren zoals deze is maar tot die tijd blijf ik vechten voor wat ik waard ben.
Dit is een vrije interpretatie van Shattered faith van Bad Religion
Helaas iets wat op zo veel waarheden berust is