Geplaatst op 15-9-2011 om 18:31
Bedankt voor de reacties.
@Jav, ik weet gelukkig wel wat échte vriendschap is. Die echte vrienden zijn zijn zo ver weg (Achterhoek, Friesland, Engeland). We mailen vooral met elkaar. Ik ben me er erg bewust van dat zij ook nog vrienden hebben daar dus wil ik niet te opdringerig overkomen. Maar hier heb ik gewoon niemand om mee om te gaan, op school niet, buiten school niet, op sport niet, etc. Zoals Milou goed verwoord, alleen zijn is niet erg, je alleen voelen wel. En ik voel me erg alleen.
Naast al die negativiteit is er ook nog iets positiefs: ik ben gevraagd voor een debat team op school. Ik ben daar vandaag voor het eerst heengegaan en ik vind de meeste mensen wel leuk om mee om te gaan, zijn makkelijk om mee te praten en het gaat ook nog ergens over (de gesprekken na het debat

). Misschien dat ik daar vrienden kan maken. Ik probeer niet te veel te hopen, anders valt het achteraf alleen maar tegen. Maar ik vond het ook gewoon een gezellige groep om me om te gaan. Niet dat ongemakkelijke gevoel dat ik soms in de klas wel heb, dat ik ongewenst ben ofzo.