Geplaatst op 4-9-2011 om 20:00
M'n 3e tip: let op/ontleedt je mentaliteit, bv zoals Alwin zei (boven me vorige bericht): 'ik kijk naar wat ik kan', dit heeft een positief effect ipv van te kijken naar wat je niet kunt want welk effect dit heeft kun je al wel raden, verder zijn positieve mentaliteiten bv nog: weten dat je iets waard bent als persoon omdat je een (goed) mens bent, dat jij jij bent en eventuele meningen/opmerkingen van anderen die je in een of andere zin wat negativiteit aandoen subjectief zijn en geen algemene waarheid of dergelijke bevatten want jouw mening kan geheel anders zijn -> vertrouw op je eigen hersens en je hebt volgens mij ook een goed stel hersens, des te meer reden om daarop te vertrouwen. Je moet dergelijke positieve mentaliteiten ontwikkelen en je denkfouten of mentaliteitsfouten vinden (opmerken als ze zich voordoen/herinneren als ze zich hebben voorgedaan bv dmv reflectie en wat is reflectie: kort gezegd het terugkijken naar voorbije momenten, ervaringen, ... en met een gezonde instelling er besluiten uitnemen en ervan te leren) en vervolgens na een tijd destructieve, ongezonde, negatieve, ... mentaliteiten elimineren en kracht gevende, gezonde, positieve, ... mentaliteiten op te bouwen.
Je zegt bv zelf niet makkelijk complimenten op te nemen maar er wel naar te hunkeren.
Op het eerste zicht zou ik denken dat het komt dat je bevestiging zoekt dat je iets waard bent, iets goed kunt, od omdat je zelf denkt van niet... je wilt dat mensen het je zeggen maar als ze het dan ook doen heb je de neiging het te verwerpen, waarschijnlijk omdat dieper gelegen een overtuiging vastzit dat jij dat toch niet bent.
Het heeft dus ook te maken met jezelf te overtuigen dat jij iets waard bent, iets goed kunt od
you have nothing to prove, to anyone but yourself
Hoop dat je er wat aan hebt!!