Geplaatst op 30-8-2011 om 01:02
Echt wel raar, maar ook opluchtend.
Die herkenning hierin, da's echt zo van: hebben zij echt (ong) hetzelfde meegemaakt als ik?
@Milou, kan me logischerwijs ook vinden in wat jij zegt, bewusteloos leven.. 'k zou 't me verwoorden als 'slapend' of zo maar 't komt hetzelfde neer.
Quote van Milou:
Ik kon van heel vrolijk, meteen omslaan in heel boos in heel verdrietig.
Ik kon op de ene moment heel vrolijk en verheugd zijn en letterlijk 5 seconden erna viel dit aan diggelen en wist ik zelfs niet meer waarom ik blij was/waarop ik me verheugde en was ik ineens heel verdrietig.
Quote van Milou:
Uiteindelijk ging ik ook lijden aan zo'n existentiële crisis en werd ik zeer nihilistisch. Ik kwam ook niet verder dan computeren, tv-kijken, spijbelen, te laat komen, werken.
Spijbelen en te laat komen was ik nog vergeten!

Veel gespijbeld, vééééél te laat gekomen, je moest eens weten, niet normaal.
Quote van Milou:
Ik heb hele jaren weggegooid. Niets gemaakt. Ik ben bang dat het vaak al te laat is om te doen wat ik graag wil doen. Dat ik nooit meer mijn volle potentie kan bereiken. En daarom heb ik nu vaak nog de neiging om niets te doen. Voor mij is het alles of niets, maar het voelt alsof het alles al een beetje verloren is.
Mijn herkenning heb je zo hard in deze (check http://iequ.nl/forum/topic/1078/), maar verder ben ik daar in zoals Jav, ik heb eens tegen mezelf gezegd: 'het is wat het is, je kan alleen maar proberen het beste er van te maken' en ook net zoals hij zegt 'toekomstperspectief'.
Quote van Jav:
Of de humor ergens niet van inzien. Soms zegt iemand dan iets wat ik licht moet opvatten, half als een grapje, maar daar kan ik niet altijd even goed mee omgaan en niet altijd waarderen. Voorbeeldje: laatst zegt iemand tegen me: "je bent niet goed snik", wat dan als grapje bedoeld was (sarcastisch, eerder). Ondanks dat dat wel duidelijk was kon ik het niet echt waarderen. Nog eentje: "ik geloof jou op basis van vertrouwen lullo". Mijn reactie luidt dan: waarom noem je me nou lullo? Daar zie ik dan totaal niet de humor van in...
Precies, humor er niet van inzien, het niet waarderen.
Quote van Jav:
Kortom: nihil zelfvertrouwen, nihil sociaal contact, maar ook geen behoefte daaraan. Happiness and fun had ik wel, maar in zeer verfijnde grijstinten (zie ook het einde van m'n bericht). M'n leven was dus redelijk afgesloten maar dat vond ik niet erg. Nu kan ik niet meer leven zoals ik toen deed. Maar op dat moment deed ik gewoon waar ik behoefte aan had.
Kan ik me hard in vinden.
No happinnes 'nd fun, ok beetje overdreven

, voor een groot deel wel waar maar nu je 't zegt, ik had 't ook wel maar in grijstinten, of ze dan zeer verfijnd waren? Euhm ik weet niet, gewoon grijstinten iig ...

Kom ik op terug in m'n volgende reactie-deel
Quote van Jav:
Dat existentiele kwam er bij mij dus pas een beetje in toen ik van idealen veranderde, dus dat ik niet meer genoeg voldoening vond in de dingen die ik thuis deed. Vanaf dat moment is sociaal contact belangrijker geworden en ben ik sociaal ook verbeterd.
M'n existentiële weemoed kwam misschien ook op zo'n moment, maar da's voor mij al jaren geleden. Ik begon gewoon na te denken over: 'Wat is het leven?', 'Dit leven, is dit hét?', dan ging ik na wat ik zo allemaal deed en dan vond ik dat nogal deprimerend weinig. Heb in principe ook zo wat als jou geleefd denk 'k, op m'n 13 -16j: computeren³ want dit was de wereld die ik begreep en gamen deed ik ook. Had wel sociaal contact maar dat bracht me niet zo veel. Ik had ergens dan the green stuff ontdekt en zat ik veel 's nachts te gamen/pc'en met 'n J en wat energydrinks want wat smaakte dat lekker

en dit is een vb van m'n grijsgetinte vermaak, 't was fun maar dan toch weer hetzelfde, gewoon m'n stonede leventje

op een nacht vroeg ik me af 'Is dit hét?', 'Wat doet de rest van m'n leeftijd eigenlijk?' Ineens had ik 't antwoord: zij gaan uit of gamen
gezamenlijk, zij doen sociaal en ik? Ik zit hier... wat een sul voelde ik me toch...
Quote van Jav:
Ook spijt hebben van het niet doen van dingen toen je jonger was
Voor mij is dit besef redelijk laat gekomen
Specifiek daar kan ik me in vinden.
Quote van Jav:
Op zich een heel vreemde gedachte want 17 jaar is wel degelijk heel jong. Ik ben ook 17, maar kan me helemaal vinden in wat je zegt.
Ik ben 21j momenteel, op m'n 17 a 18j en zelfs mss nog 19 had ik mentaliteitsveranderingen, ik begon me serieuzer te gedragen/voelen, zelfverzekerder te worden, te denken dat ik iets van m'n leven moet maken, dat ik iets waard ben...
Ergens dan, ik denk pas 18j ofzo had ik ook dat gevoel van, damn ik heb zoveel weggegooid!