Geplaatst op 15-4-2004 om 11:25
daglara zei:
Quote:
Natuurlijk psycholgoisch inzicht bedoel ik mee de betekenis van taal snappen. Dit is mij ooit verteld door een astrologe.
Ja, ik heb dat met veel dingen, ook met betekenissen. Ik snap eigenlijk vaak alles, en snap ook waarom dingen lopen zoals ze lopen...
Dat hangt volgens mij ook weer samen met een groot rechtvaardigheidsgevoel en "het voor iedereen goed willen doen". Dat rotgevoel, dat je precies ziet hoe iets zou moeten, maar beseft dat je er niets aan kunt doen... Men! Ongelofelijk frustrerend! Je beseft wat rechtvaardig is, en je voelt sympathie voor beide partijen, en je zou er het liefste een oplossing voor hebben, maar beseft dat die er niet is... Dat wil niet zeggen dat er geen oplossing is, maar dat die door de situatie nooit uitgevoerd kan worden.
Voor mij hangt dit samen met een bepaald inzicht (of je het psychologisch wilt noemen of wat, dat maakt me niet uit), waardoor je in staat bent de situatie van een afstand erg nuchter te bekijken. Ik ben er van overtuigd dat iedereen zo'n inzicht heeft, maar de hoeveelheid nogal verschilt (zeg maar, net als dat iedereen voor een bepaald percentage homofiel is / zou zijn). En dat er niet bijzonder veel mensen zijn die het in zulke mate hebben zoals ik het bedoel...