Geplaatst op 23-8-2011 om 21:02
Ik heb op jouw leeftijd ook zelfmoordgedachten gehad, voornamelijk door familiale problemen (vriend van m'n ma was alcoholist, m'n ma kan niemand loslaten en laat haar dus in feite doen en ze loopt er achter en steekt haar eigen wensen weg om die ene wens om bij die persoon te zijn), dat was al bij al géén leuke ervaring, plus daarbij waarschijnlijk m'n sociale problemen.
Dan dacht ik 's avonds bv: moest ik nu naar het terras gaan en er over springen, dan is 't gedaan, dan voel ik niets meer...
Nu over 's avonds gesproken, ik kan me herinneren dat een tijdje lang, diè moment dat je in je bed moet, de 'leukste' moment van de dag was, of dit zich voordeed tijdens de bovenstaande situatie kan ik me niet goed herinneren, maar dát was de moment dat er rust was... alles stil..., ik moest niet denken, niet vooruit, niets iéts, gewoon niks... Na deze intermezzo dus terug verder...
Als je er over springt is het gedaan, zo'n gedachten kwamen wel eens sporadisch op, vooral op zo'n momenten zoals hierboven net besproken, daarna kwam het eens wat frequenter voor dan sporadisch, 'k heb wel gedacht over dat m'n moeder enz. heel veel verdriet hebben maar niet in de zin dit is egoïstisch, wat het degelijk wel is. Ik heb er dus over nagedacht maar da's alles, hopelijk denk jij -of de persoon in kwestie- er ook zo over. I thought about suïcide, it just happend to pass my mind, without the intention to execute dough, probably even wouldn't had the balls to do it, but do you know what really takes some courage? To move on and don't do this to yourself and your family!