Geplaatst op 6-7-2004 om 09:32
Gegroet Sophia. (Is Sophia je echte naam en ken jij mij dan wellicht? Of is Sophia enkel een mooie verwijzing naar een nog mooier woord

)
Nou, even reageren dan maar.
Wat bedoel je met medium en helderwetend. Waar komen die woorden vandaan, en waar hebben ze betrekking op? (Je mag ook reageren in een prive-bericht, als je wilt.)
Er is eer mogelijk dan wat je kunt bedenken. Anders zouden de dingen waar het verstand geen zeggenschap over heeft geen mogelijkheden zijn. (Dat zou je, ivm helderwetendheid moeten bekijken, want dat is iets buiten het verstand, buiten het bedenken, maar toch mogelijk.)
Je hoeft iets niet te kennen voordat je het kunt benoemen. Dat doen wij constant. Wanneer dat niet zou kunnen, zouden we niet kunnen communiceren. Kinderen beginnen als ze een jaar of drie zijn hun ik-beeld te vormen en 'ik' te zeggen, denk maar niet dat ze zichzelf dan al kennen. Omdat vrijwel alles fluctuerend is, zou ik eerder willen zeggen dat het onmogelijk is te kennen.
Alles blijft alles. Je vermogen om het alles te defini?ren en te doorgronden, dat blijft beperkt.
Alles is niets.
Je kunt noch alles, noch niets als idee, als gedachte in je hoofd hebben.
Alles opgeteld is Niets. Alles vermenigvuldigd is Niets.
Oftewel: Alles is gelijk aan een deel van zichzelf.