Geplaatst op 15-8-2011 om 22:04
Ik zou m'n uitleg kunnen vervolledigen met het volgende.
Dit gaat dan wel over m'n nog jongere jaren.
Ik ben naar 't schijnt altijd heel goed geweest in wiskunde, iets waar vele naar 't schijnt problemen mee hadden/niet zo vlot mee waren en behoorde in 't leerjaar bij een van de beste van de klas en ik studeerde nooit, hooguit lezen. Maar bij andere dingen, zei m'n ma, wist ik het soms niet, waarbij normaal een ander kind dat wel zou weten. Als vb gaf ze de weg weten/terug vinden.
Tijdens dit te typen komt er me ineens nog een ander vb op: een vriend zei me eens, toen we allebei 11 a 12j. waren: 'jij denkt na op school, ik denk na buiten school'. Hij wist meestal wel de weg te vinden of kwam op ideeën als: laten we kijken op de kaart in de bushalte en zo van die dingen, waar bij mij het idee waarschijnlijk veel later zou vallen, of misschien niet, hij was me altijd voor.
Of nog een vb: ik had mijn vinger eens serieus pijn gedaan tijdens LO op school, 't was gebroken maar ik had er nog geen weet van en dacht dat die gewoon gekneusd was en dat het wel zou over gaan... omdat een leerkracht m'n vinger zag de volgende dag en er vragen over stelde stuur hij me direct naar het secretariaat om het aan te geven als school-ongeval, iets waar ik totaal niet zou zijn opgekomen en geen weet van had dat 't school dat dan zou betalen omdat het daar was gebeurd, iets waar anderen wel op die leeftijd (13j.) zouden bij stil staan, volgens m'n ma. Ik zou zelf denken dat dat niet zo is, maar er was een meisje in m'n klas waarvan m'n ma haar hierover een opmerking hoorde maken in de trant van: 'tgg, die pipo zegt dan niks', dus zo blijkt heeft m'n ma gelijk.
Ik denk dus dat ik voornamelijk zo'n dinges eigenlijk bedoel, wat ik nu nog ervaar, maar dan wel moeilijker uit te leggen dan de gevallen die zich toen voordeden, en ook wel zoals je zei zo praktische dingetjes die rest direct kunnen/doorhebben waar ik dan wat moeite mee heb.