Geplaatst op 2-8-2011 om 07:58
@Pixie:
Ik zou je wel Japans willen leren. Of je kunt kijken of je bijvoorbeeld les kunt krijgen via een Japanse zaterdagschool. Ik zat zelf trouwens op zo'n zaterdagschool in mijn basisschool periode. Je kunt in ieder geval daar vragen om hulp met het leren van Japans.
Maar ik kan je in ieder geval, op geheel vrijwillige basis, wat Japans leren. Dat kan dan via e-mail. M'n e-mailadres is alwinarnold@hotmail.com
We beginnen dan eerst met de Japanse alfabetten, hiragana en katakana. Als je die eenmaal kent, kunnen de geschriften in die alfabetten geschreven worden wat opzich makkelijker en geordender staat. Omdat het vrijwel 100% phonetische alfabetten zijn leer je daarmee gelijk ook hoe het Japans klinkt.
Je PC moet in ieder geval Japanse tekens kunnen herkennen, en omdat je na verloop van tijd die tekens gaat gebruiken, is het denk ik ook belangrijk dat de tekstinvoer op je PC in het Japans kan. Hoe het moet staat beschreven in de volgende link: http://www.coscom.co.jp/learnjapanese801/howtotypejapanese.html