Geplaatst op 23-7-2011 om 00:55
Haha, ik vond het altijd leuk om hier over na te denken als kind.
En ik ben het eens met dat als je blikveld aansluit het geen probleem is. Maar wij hebben toch een soort overkruisende blikveld? Met één oog zie je ook nog een gedeelte dat het andere oog ook kan zien. En dat is geen probleem. Als je een stukje niet kunt zien, nouja, geen idee. Je hersens zien. Je hebt ook wel eens een beeld voor je waarin iets gebeurd wat jij niet ziet, terwijl je dat wel zou kunnen zien, maar je ziet het dus niet, omdat je hersens dat doen. En hallucinaties enzo.
Ik denk dat je dan misschien gewoon een stuk niks ziet als je nog een oog hebt in je achterhoofd, maar dan niet zwart ziet, maar gewoon écht niks.. Maar misschien heb je wel geen extra oog in je achterhoofd, omdat je hersens dat niet aankunnen. Om dat tegelijkertijd te verwerken. Dus misschien zou je moeten overschakelen ofzo. Dan zie je dus niet alles op hetzelfde moment, maar kun je toch alles om je heen zien.
Maar hoe je je dat zou moeten voorstellen, weet ik ook niet. Het is dan als een soort rondje, maar dat is heel moeilijk voor te stellen. En onmogelijk om te weten wat die dan zou zien. Maar die zou wel waarschijnlijk alles kunnen zien, omdat je hersens toch zien.