Geplaatst op 24-5-2011 om 10:13
HSP = highly sensitive person (is bekend toch?)
Er wordt verondersteld dat hoogbegaafd en hooggevoelig inherent zijn. Mijn vraag is eigenlijk of mijn probleem is. Dat als ik een fout maak, ik mijzelf schaam, maar ook direct de fout diep in mijn ziel lijk te kerven.
Ik herinner mijzelf nog wie mij pijn heeft gedaan, als kind weliswaar, maar die pijn is niets vergeleken met het -weten- dat zij waarschijnlijk niets hebben geleerd en gewoon weg vanuit hun eigen domheid andere kinderen-mensen ook kwetsen/beledigen.
Ook heb ik erg last van een rechtvaardigheidsgevoel in mij. Ik zal dit verduidelijken: ik wil niet dood, maar ik zal sterven voor mijn huidige principes en concepten. Als iemand mij zou dwingen om mijn overtuigingen op te geven voor andere doctrines, dan sterf ik liever dan dat ik zwichten zal.
Mijn buurman leerde mij in mijn pubertijd dat je niet vuilnis op straat moet gooien omdat dat asociaal was. Recentelijk had ik een akkefietje met hem, hij scheen moedwillig en met kwade intent gewoon onze container 10 meter verderop in de bosjes te gooien!! Ik weet nu wat ik aan hem heb, en dat is niet veel, alleen het zit mij nu nog steeds soms dwars na 1 a 2 maand. Als ik hoogbegaafd ben en zo gevoelig als ik pretendeer te zijn, dan waarom begrijp ik niet dat hij zoiets doet?
Hebben jullie ook last van soortgelijke situaties? Of advies? Ik wil gewoon net zoals anderen kunnen denken ''ach ja het is gebeurd, SO WHAT!''