Geplaatst op 8-4-2004 om 15:17
Oke, kennis mee laten maken. Maar aan de mening van die persoon hecht je geen waarde. Wat een niet-dichter van mijn gedichten vind, vind ik minder belangrijk dan wat een wel-dichter ervan vindt.
Maar ik denk niet dat dat juist is. Iedereen is hetzelfde en mag van alles een mening hebben. Eigenlijk moet het niet uitmaken, dichter of geen dichter, je meot gewoon je van niemand iets aantrekken
En je voorbeeld, Dreamer, je legt kleine kinderen woorden uit, dus je geeft ze jouw interpretatie van die woorden. Is dat dan juist? Als iemand iets neit kent, dat ze dan maar jouw idee over moeten nemen?
Is niet juist lijkt me. Je kunt ze beter laten ervaren. die woorden, als ze gewoon een aantal keren voorkomen, dan snappen ze wel wat het betekent. En na een tijdje gaan ze die woorden dan ook gebruiken.
Ipv jouw mening opdringen, kun je beter vragen beantwoorden. Maar het heeft ook geen zin om iets te vertellen, tenzij iemand er om vraagt.
En trouwens, als jij bij kleine kinderen woorden gebruikt die zij niet kennen, ligt de fout bij jou, want je moet je altijd aanpassen aan de mindere. En dan kun je wel zeggen dat je je neit aan moet passen, in een bepaalde mate moet dat toch. En als je met iemand wilt praten dien je je aan te passen aan degene met de minste woordenschat.