Geplaatst op 25-1-2011 om 18:20
Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat de haat tegenover 'Ahmed en Fatima' alleen maar voortkomt uit onredelijkheid en het ontbreken van een echte vijand.
Ben het dus met je eens wat betreft Wilders.
Julian Assange is een held, net zoals de andere anoniemen wikileakers (?). En dat hele gedoe over dat terroristen die informatie zouden kunnen gebruiken... Ik vind het een beetje onzin. Ik denk dan ook dat die reden eerder een verdediging is dan een aanval, of in ieder geval zo bedoelt. Mensen die niet na zullen denken, zullen zich allemaal bekommeren om hun veiligheid, wat veel mensen toch belangrijk vinden. Maar de informatie die op wikileaks staat, wordt er daardoor niet mooier op.
'Ja, wij sturen wel even wat soldaatjes naar Afghanistan,' zegt de Nederlandse regering. 'Maar mag Shell dan even daar de oliewinsten oppikken, Amerika?'
'Ja, hoor,' zegt Amerika.
En dan kun je weer vragen stellen of die missies naar Afghanistan dan écht nodig zijn... Waarschijnlijk niet écht, maarja, economie... Economie... Wat ben je zonder en wat ben je met?
En nu wil ik overigens niet beweren dat het echt altijd per definitie over geld gaat, maar vaak wel.