Geplaatst op 13-12-2010 om 14:17
In mijn geval is als het tegenovergestelde... :p
Ik kan heel goed om met de meeste leerkrachten, en zij ook met mij (waarschijnlijk enkel omdat ik goeie punten haal)
vorig jaar zat ik in handel omdat die richting me heel erg interesseerde, maar mijn mede-leerlingen zaten daar omdat ze een hoger niveau niet aankonden & toch in dezelfde school wouden blijven
Hoewel dat geen oplossing is, want die richting is echt niet 'de laagste', gewoon omdat het in tso is (ik ken het systeem in Nederland niet) dachten ze dat het gemakkelijk ging zijn.
Maar dus, het werd zelfs zo erg dat leerkrachten mijn testen kopiëerden en uitdeelden als verbetersleutel voor anderen hun testen...
Waardoor ik beschaamd was om goeie punten te halen en hoopte dat de leerkracht deze keer de punten van iedereen niet luidop zou voorlezen.
Als ik dan weer eens een 8, 9 of 10 haalde, zeiden die van mijn klas 'jaa, Maya weeral' of 'wat een strever' ofzo,
1 keer hebben ze zelfs mijn boeken bedrijfseconomie en wiskunde gepikt vlak voor de examens, maar mij kregen ze niet klein

Voor boekhouden behaalde ik zelfs eens 32/35, terwijl ik niets had kunnen voorbereiden omdat iemand mijn boek had geleend en nog niet had teruggegeven (waarschijnlijk expres)
Ik ben wel blij met de klas waar ik nu in zit, iedereen doet hard zijn best en mijn punten vallen minder op.
Misschien komen de gebruikelijke opmerkingen wel weer boven wanneer ik meer aanwezig zal zijn (ik ben er een lange periode niet geweest & ga nu met halve dagen omdat ik klierkoorts heb)
Om het weer over leerkrachten te hebben... Het stomme is dat er ook leerkrachten zijn die me te hoog gaan inschatten
Die denken dat, omdat ik voor talen en wiskunde goed scoor, ik ook voor geschiedenis of aardrijkskunde toppunten kan halen, terwijl die vakken gewoon minder blijven hangen omdat ze me niet interesseren...